donderdag 1 november 2012

uitslag

Betekenis ' uitslag


uit·slag de; m 1 beweging vd naald van bv. een weegschaal buiten de evenwichtstoestand 2 puistjes, vlekjes: huiduitslag, koortsuitslag 3 -en afloop; uitkomst, resultaat: de ~ vh examen; sportuitslagen


net zoals vele woorden is dit een woord die je op vele manier kan uitleggen en die op verschillende manieren in je leventje terugkomen

als allereerste de ergernis over de verkiezingsuitslag en alles wat ze vanuit Den Haag willen ondernemen..de gewonere arbeider is weer de dupe en de rijke lui kan nog een beetje meer achter over leunen in zijn stoel..
ach ik heb het niet slecht en ben bereid graag een beetje meer en mss nog harder te werken..maar velen zijn daar niet toe in staat en worden daar opafgerekend
van de PVDA (waar ik niet opgestemd heb trouwens evenmin als de VVD) had ik mss toch wel anders verwacht mede ook omdat Diederik Samson zelf een kind heeft wat meerzorg vraagt

en als ik dan gister op tv hoor dat al deze maatregelen de schatkist niets opleveren dan bedenk ik me meteen waarom dan zo'n drastische maatregel..ik ben het er mee eens dat ieder dat kan een beetje meer bijdraagt aan de samenleving..dus zekers het VVD publiek moet daartoe in staat zijn waarom dan zoveel weerstand vanuit die richting ..ik ben geen politicologe maar snappen doe ik het niet echt..
de PVDA had graag meer geld vrijgemaakt voor ontwikkelingssamenwerking maar ze moeten ook eens kijken naar wat er allemaal achter vele deuren in ons eigen landje speelt..veel meer als velen denken

je medemens helpen ..ik doe het beroepsmatig maar zekers ook vrijwillig ..even de vuilnisbak voor je oudere buurvrouw buiten zetten een heel kleine moeite voor mij en een groot plezier voor haar..ik kwam de buren die geen auto rijden bij de super tegen..2 overvolle tassen die ik in mijn auto zette en voor hun achterdeur achterliet..met een heel klein gebaar help je elkaar alweer
zo merk ik dat nu ook..alle post en berichtjes..een kaartje kleine moeite groot plezier het geld werkelijk !!!

de defenitie uitslag kan je dus op vele manier intrepreteren ..maar een uitslag kan ook positief zijn..
Dirk had van de week een sollicitatiegesprek voor een afstudeerplek  van zijn studie integrale veiligheidskunde..al maanden is hij drukzoekende maar zo simpel is het door de magere economie niet..via via was hij achter dit plekje gekomen bij de politie Gooi en Vechtstreek..onderzoek doen naar het veiligheidsgevoel van mensen bedrijven in een bepaalde wijk..iets wat ook prima bij zijn studie aansluit..hij dus op gesprek en met hem nog meerdere ..maar voor hem was de uitslag prima..als hij een bewijs van goed gedrag kan laten zien en ook het netwerk geen verkeerde dingen heeft uitgespookt is hij aangenomen..het is nu dus in portefeuille zoals dat officieel heet maar we willen er vanuit gaan dat hij straks daar aan de slag mag en zijn studie dus ook in 2013 af kan ronden

Joeys gesprek voor een bijbaantje had ook een positieve uitslag..hij gaat nu mee proef draaien maar zelf denkt hij wel dat dat goed komt..toch maar gewoon weer in een supermarkt aan de slag..toch het meest handige bijbaantje voor een student..en de hedendaagse jeugd heeft toch echt geld nodig zekers als dit komende kabinet de studiefinanciering zo gaat aan pakken en de basisbeurs verdwijnt

een andere betekenis van het woord uitslag in het metertje op de weegschaal..ik word er niet altijd blij van wat het laat zien maar mijn mannen kunnen echt werkelijk alles eten wat ze maar willen en komen nauwlijks aan..het metertje moet eigenlijk veel verder uitvallen dat het doet want ze hebben ondergewicht..ook Lex zijn kinderen hoeven zich weinig druk te maken over hun kilo's maar toch maken ze zich wel eens druk..proberen meer te eten maar ja ieder spijsvertering verloopt anders ...

een metertje wat ook wel eens te ver uitvalt is de kilometerteller en daar word je dan weer minder blij van..dan valt er weer zo'n enveloppe vanuit Leeuwarden op de mat..voor 3 km over het te mogen snelrijden betaal je dan 34 euro..het word ook steeds makkelijker voor de burocratie ..tuurlijk moeten we ons aan de regels en de snelheid houden maar op sommige wegen kan je echt veel harder en sinds je op sommige wegen 130 mag rijden weet je eigenlijk niet meer waar je aan toe bent..
ik reed niet te hard maar er werd wel met onze auto door de jeugd te hard gereden en die rekning valt dan bij ons op de mat en staat op onze naam...
het zijn van die zonde van je geld dingen en geld kan je maar 1x uitgeven en dan het liefst aan leuke dingen

vandaag kreeg ik bij de oogarts ook de uitslag van wat al het onderzoek opleverde...doordat we lang zo druk met Yer`ell* waren heb ik niet altijd goed voor mezelf gezorgd en kort na de begrafenis maakten Alex en ik een te doen lijstje waar de oogarts hoog bovenaan stond omdat we samen slechter zagen..bij Lex was een nieuwe bril aanmeten voldoende ..maar bij mij was verder onderzoek nodig..in het streekziekenhuis ontdekten ze toen al een gaatje in mijn netvlies waardoor ik naar het oogziekenhuis moest..dat was dus vandaag in Utrecht...weer allerlei onderzoekjes en toen de uitslag bij de arts..mijn ooggel heeft en gaatje in het netvlies veroorzaakt waardoor is een ??en de macula (gele vlek ) heeft hier ook hinder van een eigenlijk wel ingewikkelde situatie die niet vaak voor schijnt te komen maar ja als ik iets heb dan is het vrijwel nooit standaard..de kans dat mijn re. oog blind word is ree"el maar op welke termijn kan hij niet zeggen..een nieuwe bril op korte termijn is wel belangrijk omdat links nu veel moet opvangen en harder moet werken..dat merkte ik ook al wel want met links zie ik eigenlijk slechter...een bril kan dus voorlopig nog wel veel oplossen..het zicht op rechts kan tot 70% terugkomen waar ik nu 50% zie en links kan het zicht straks terugkomen tot 95% waar het nu nog geen 40% is..dus maar meteen een afspraak bij de optici"en gemaakt om zo snel mogelijk verbeterd zicht te krijgen...

als ik iets heb dan heb ik iets raars..sinds Yer`ells overlijden zat ik onder de derde definitie van het woord uitslag..allemaal vlekken en pukkeltjes..waar kwam dat nu weer vandaan ?? geen andere verzorgingproducten of wasmiddelen dus dat kon het niet zijn ..stress van de afgelopen periode zei ik zelf dus ik keek het even aan maar het ging niet weg en werd eigenlijk alleen maar erger..dus toch maar naar de (vervangende) huisarts die het een allergische oorzaak noemde ..tja maar waarop dan ?? anti histamine voor en paar dagen moeten slikken om mijn lijf te resetten en een smeerseltje tegen de jeuk en een ander zalfje om de uitslag op te heffen..maar we zijn ruim 3 weken verder en er weinig positief herstel..dus volgende week maar weer eens naar de dokter om te kijken wat nu verders...

Uitslag wat een woord wat we dus op vele manier kunnen uitleggen en wat zo vaak in ons leventje langskomt...niet altijd even leuk maar dat hoort ook bij de orde van de dag

soms denk ik waarom moet ik toch zoveel meemaken..maar ik kan dan ook denken er zijn er die het nog veel slechter hebben geen dak boven hun hoofd ..geen werk..niet het geloof waar ik zoveel kracht uit mag krijgen ...al is het niet altijd simpel en mis ik mijn boy vreselijk ik kom er wel

geniet van de leuke dingen die er toch zekers ook mogen zijn..zoals vanmiddag een heerlijk broodje vers van de bakker met beleg van de slager...en dat samen met Dirk oppeuzelen ..van die kleine simpele geluksmomentjes  die glans aan mijn dag geven !!!..

welke uitslag er toch telkens is we moeten het accepteren en er het beste uit zien te halen..een goede week verders allemaal nog..en een gezegend weekend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten