woensdag 5 februari 2014

mooie herinneringen komen boven !

morgen 6 febr.
18 jaar geleden kwam onze 2e zoon ter wereld
het was geen vlekkeloze zwangerschap en het werd dus een geplande keizersnede
maar wat waren we blij en trots op dit mooie kleine wondertje
niets leek er aan de hand hij deed het keurig volgens het boekje


er leek dus niets aan de hand
maar na de 1e inentingen ging het mis ...heftige epileptische aanvallen
Jaren later bleek dat hij een genetische aandoening had en een stofwisselingsziekte de prikken waren de trigger

zijn leventje werd een leven vol zorg maar zekers ook veel mooie momenten
voor de dokters een wonder dat je zolang in ons midden mocht zijn

daar staan we juist deze dagen  weer bij stil mss ook wel omdat 8 febr 2012 ons verteld werd dat je niet lang meer te leven had de dokters hadden alles geprobeerd wat binnen hun mogelijkheden lag..
nu hoor ik weer van nieuwe medicijnen maar die kwamen voor jou helaas te laat ..

2 vriendinnen zien hun meiden deze dagen 18 worden
mijn knul* blijft voor altijd 16,5
maar in mijn herinnering leeft hij alle dagen door
morgen mag ook de dochter van vrienden jarig zijn .. heel speciaal was juist post van hen xx

zondag waren we op Sherpa in de kerkdienst .. een heel fijn dierbaar moment .. wat kwamen we daar graag met jou je kon er ook zo genieten ! van daaruit brachten we jouw ook naar jouw laatste rustplek..

morgen gaan we naar je rustplek
staan er hier thuis met hen die langskomen ook bij stil
Alex heeft ook even samen er tussenuit geboekt..
wilde  deze week want hij heeft ook een weekje vrij genomen om samen deze dagen te "beleven"maar ik wil graag de 6e thuis zijn
het zijn ook mooie dagen want we maakten veel mooie momenten mee !

ook samen met je grote broer. haal ik die terug
kijk graag de fotoboeken in en zie dan je stralende lach
veel foto's van de zh. opnames of zware momenten heb ik niet de momenten haal ik wel terug in mijn gedachten maar liever stop ik ze weg
ik koester de fijne mooie momenten ..

muziek ook zo'n "ding"waar we troost uit halen en herinneringen in delen
Yerèll* vond zelf allerlei muziek fijn maar de Dubliners konden hem echt vrolijk maken en nederlandse artietsten uit Volendam bezorgden hem vaak ook een lach..
een ander heel speciaal nummer blijft natuurlijk het nummer van Racoon wat J. als grote broer ook in de afscheidsdienst gebruikte... en zijn woorden ik ben trots dat jij mijn broertje was een bijzondere lading gaven http://www.youtube.com/watch?v=PnaOOgMv_WY
de laatste dagen hoorde ik het nummer van Claudia de Brey langs komen een heel speciaal nummer ook http://www.youtube.com/watch?v=dR0_ybFC53s
maar het nummer waar ik telkens weer tranen bij krijg is als ik jouw slaapliedje hoor een cd gemaakt door jouw muziektherapeut ... hier de links naar een paar stukjes die ik online vond ..http://www.youtube.com/watch?v=O0L9lb1P4uQ  . http://www.youtube.com/watch?v=SYVI5xj_PFk, http://www.youtube.com/watch?v=BNOIiWsTBqQ
of als ik zing.. Jezus is de Goede Herder ... Veilig in Jezus armen
zijn liedjes die we ook tijdens jouw afscheidsdienst zongen xx
pms geloof ook een grote kracht en troost..

Yerèll*
we noemen je naam en vergeten je nooit !
 wat word je gemist !

een online dinnetje maakte volgend gedicht nadat ze mijn verhaal horde
http://blog.troostgeschenk.nl/doorgaan/
thnx Karin

Inderdaad wist ik allang
Van de eindigheid van jouw leven
 Toch wil dat helemaal niet zeggen
Dat deze leegte simpel is
Jij hebt gevochten en geknokt
 Jij hebt ons telkens weer hoop gegeven
Maar de tranen die nu stromen
Tonen onze liefde en gemis
18 Jaren zou je zijn geworden
We proosten op jou en op jouw kracht
We herinneren jouw enorme vechtlust
En alle liefde die jij hebt gebracht
Ik hoef inderdaad niet meer te zorgen
Maar lieverd wat doet het pijn
Dat jij niet meer aanwezig bent
 En nooit meer hier bij mij kunt zijn…


ook het gedicht wat ik zelf voor je schreef blijf ik graag delen
al schreef ik het kort na je overlijden het blijft relevant xx

zonder Yerèll* is alles anders
na een leven vol zorgen
iedere dag een lege morgen
Het is goed zo , hoor ik sommigen zeggen
maar is dit goed?
ik kan het niet zo uitleggen
Nu ik hem zo erg mis
en haast niks belangrijk is
Dat ik "sterf"van verdriet
is dat goed? ik weet het niet
als ik soms uren in het donker lig te kijken
en nauwlijks nog iets belangrijk kan lijken
dat de tranen blijven komen van verdriet
Goed is dat goed? ik snap het niet
maar als ik dan denk
Yerèll heft nu de rust en niet die "pijn"
en weet dat hij bij God veilig en geborgen mag zijn
daardoor weet ik het nu  wel
het is goed zo Yerèll*


xxx mama

we proberen ons nieuwe leven te leven
"het leven na jou..." morgen alweer  17 mnd. soms voelt het als gister
maar de ene dag gaat dat beter als de ander
we gaan er allemaal anders mee om je grote broer  zien worstelen raakt me telkens weer
het is een  leven vol bergen en dalen .. struikelend komen we verder
maar we houden vol en voelen ons gesteund door de dierbare herinneringen aan jou

jij ons vechtertje ! een mooi voorbeeld !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten